FAQ

Kan ik banden kopen bij Quality Tyres?

Quality Tyres is een bandengrossier, of bandengroothandel. Wij leveren onze goederen uitsluitend aan de vakhandel en aan bedrijven die in de automotive werkzaam zijn en beschikken over een eigen montagefaciliteit. Tot onze klantenkring behoren dealerbedrijven, universele autobedrijven, taxibedrijven en bandenspecialisten. Als u op deze site terecht bent gekomen en behoort tot onze doelgroep(en), zouden we u natuurlijk graag als klant verwelkomen! U kunt een mail sturen naar sales@quality-tyres.nl of even bellen met 053-4316999. Eventueel kunt u ook een afspraak maken met onze buitendienst; deze zal u dan zo snel mogelijk een bezoek brengen...

 

Wat is QTOP?

QTOP staat voor Quality Tyres Online Portal en is onze B2B (business-to-business) webshop, waar onze (geregistreerde) klanten onze voorraadbestand kunnen bekijken en bestellen. Diverse informatie over ons voorraadbestand vindt u hier overzichtelijk terug: actuele voorraad in stuks, uw netto-inkoopprijs, de consumentenprijs (die u zelf kunt bepalen), afbeeldingen van de goederen, het bandenlabel (dat eventueel uit te printen is), informatie over bandentypes (zomer-, winter- en allseasonbanden) en bandensoorten (personenwagen, bestelwagen, offroad/4x4/SUV, en Runflat).

Het gebruik van QTOP is gratis voor al onze klanten die regelmatig bestellen. Het is eenvoudig in gebruik en een handige tool om snel, eenvoudig en simpel banden, wielen en bandenmateriaal te bestellen. Daarmee wordt natuurlijk uw inkoop ondersteund, maar ook uw verkoop! QTOP kent verschillende modi, zoals een inkoopmodus en een consumentenmodus, waarin alleen uw verkoopprijzen worden getoond.

 Als er te lang niet wordt besteld, wordt het QTOP-account gedeactiveerd en kan er niet meer worden ingelogd. Wij behouden ons het recht voor iedereen de toegang tot QTOP te kunnen ontzeggen. Als er niet aan onze betalingsvoorwaarden wordt voldaan, kan er niet worden besteld.

 

Kan ik gebruik maken van QTOP?

Al onze klanten kunnen in principe gebruik maken van QTOP. Wel moet u een account aanvragen om er mee aan het werk te gaan. Dit kunt u aanvragen bij onze vertegenwoordigers, bij onze binnendienst (Telefoon 053-4316999, mail sales@quality-tyres.nl), of per mail aanvragen bij qtop@quality-tyres.nl. Wij zullen uw aanvraag dan zo snel mogelijk verwerken. Vaak kunt u met een paar minuten al aan de slag!

 

Hoe vraag ik een account aan?

Dit kunt u aanvragen bij onze vertegenwoordigers, bij onze binnendienst (Telefoon 053-4316999, mail sales@quality-tyres.nl), of per mail aanvragen bij qtop@quality-tyres.nl. Wij zullen uw aanvraag dan zo snel mogelijk verwerken. Vaak kunt u met een paar minuten al aan de slag!

 

Hoe werkt QTOP?

Na het inloggen kunt u kiezen welke goederen u zoekt: banden, velgen of artikelen. QTOP is eenvoudig in het gebruik en de meeste functionaliteit is intuïtief. Aangezien het aantal mogelijkheden vrij uitgebreid is, kunt u bij ons ook een handleiding aanvragen. Deze kunt u ook online bekijken. Daarnaast maken we in QTOP ook veelvuldig gebruik van "flagteksten", die uitleg geven over de verschillende opties en helpteksten die u na kunt lezen. Mocht u er desondanks niet uitkomen, dan kunnen wij u uiteraard ook altijd telefonisch ondersteunen.

 

Wanneer krijg ik mijn bestelde goederen?

Quality Tyres bezorgt de goederen met eigen vervoermiddelen. Zo hebben we dagelijks meerdere routes. Tijdens het bekijken, dan wel bestellen van goederen kunt u zien hoeveel tijd u nog heeft voordat de volgende route vertrekt. In sommige gebieden leveren we 2x daags, in andere delen tot wel 4x per dag. Als u banden bestelt vanuit de 'externe voorraad', dan worden die óf de volgende dag geleverd, óf twee dagen later, afhankelijk van het tijdstip van bestellen. In principe worden alle goederen door ons franco huis geleverd (wel naar redelijkheid; wij behouden ons het recht voor u te verwijzen naar onze leverings- en verkoopvoorwaarden, waarin exact wordt omschreven wat het bedrag is voor fanco levering van de goederen). Bij de goederen die uit 'externe voorraad' wordt geleverd, staat een datum vermeld wanneer deze bij u worden geleverd en tevens of deze in de ochtend (VM = voor het middaguur), of in de middag (NM = na het middaguur)worden geleverd.

 

Kan ik banden die ik besteld heb retourneren?

Ja, u kunt goederen die u bij ons besteld heeft wel retourneren. U heeft bijvoorbeeld de verkeerde banden besteld, of u klant is niet op komen dagen... U kunt dan contact met ons opnemen om de banden die u niet verkocht heeft weer op te halen. Wij rekenen dan wel een tarief voor het afhalen van de goederen die we retour halen, in verband met de administratieve en logistieke verwerking van deze goederen. Als het goederen betreft die uit externe voorraad komen (direct van één van onze leveranciers), dan kan het zijn dat er extra kosten aan verbonden zijn vanwege de transportkosten die wij moeten betalen om deze goederen te retourneren aan de leverancier van die externe voorraad. Uiteraard proberen we deze kosten voor u zo laag mogelijk te houden.

 

Artikelen zijn niet in voorraad... Kan ik ze toch bestellen?

In QTOP bestaat de mogelijkheid om banden die we niet in 'Eigen voorraad' hebben, te bestellen vanuit een 'Externe voorraad' te bestellen. Deze zijn vaak al de volgende dag bij u geleverd! Mocht uw band of velg helemaal niet te vinden zijn, stuur ons dan even een mail of start een chatsessie; we gaan dan voor u op zoek om deze toch ergens te vinden en aan u te leveren.